بنام خدا
گزارش صعود باشگاه کوهنوردان ایلام به قله بلقیس در استان زنجان
بر اساس تقویم ورزشی باشگاه روز پنجشنبه 28 شهریورماه 1398 تعداد 22 نفر از اعضا بسرپرستی جناب آقای  علی مسعودی  با شش دستگاه خودروی شخصی؛ ساعت ۷ صبح  ایلام را به مقصد تکاب و از آنجا به تخت سلیمان ترک کردند.

ساعت 17 عصر در تخت سلیمان پس از بازدید از قلعه تاریخی زیبای آنجا و اثر طبیعی بی نظیر زندان سلیمان، طبق هماهنگی های انجام شده به خانه بوم گردی آقای شمشیری در روستای نصرت آباد رفتیم.

ساعت 5 صبح روز جمعه با یک دستگاه وانت نیسان از پشت زندان سلیمان و جاده معدن سنگ به قورتینی یا" گرگ تپه " رسیدیم( 2430متر - 38s 0702172.   4059929)  و ساعت 6 حرکت به سمت قله بلقیس را با آقای عشاقی راهنمای محلی آغاز کردیم.
از مسیر قرمز دره و با عبور از جویبارهای  مسیر به چشمه ای گوارای دامنه تپه قرمز  رسیدیم(38s 0703254.  4059654)  و پس از استراحتی کوتاه از یال سمت راست بالای تپه به سمت قله ادامه مسیر دادیم.

پس از دور زدن دریاچه در نزدیکی قله ( که البته در این موقع از کاملا خشک شده بود)ساعت 9 پس از 3 ساعت و طی 5 کیلومتر به قله رسیدیم.( 38S.  0705401. 4060443 _ ارتفاع 3350) پس از استراحتی کوتاه و گرفتن عکس های یادبود در قله از همان مسیر رفت به سمت پایین حرکت کردیم. در کنار چشمه تپه قرمز ضمن استراحت آقای رحمانی مدیر باشگاه در سخنانی یاد و خاطره همنورد تازه سفر کرده زنده یاد ملک پرتو؛ عضو دوست داشتنی باشگاه را گرامی داشتند و این صعود را با نکوداشت "زنده یاد پرتو" مزین کردند.

29 شهریور 1398 باشگاه کوهنوردان ایلام -
گزارش از نریمان جمشیدی

این صعود تقدیم به همنورد تازه سفر کرده باشگاه " زنده یاد ملک پرتو"