بسم

بنام خالق زیبایی
گزارش صعود به قله شاهوار شاهرود باشگاه کوهنوردان ایلام
در ادامه برنامه های تقویمی باشگاه کوهنوردان ایلام روز 13 خرداد 1399 تعداد 22 نفر از اعضای باشگاه با سرپرستی آقای باقر رحمانی رئیس باشگاه با یک دستگاه اتوبوس ساعت 15:00 ایلام را به مقصد شاهرود در استان سمنان ترک کردیم. در تهران با اضافه شدن یک همنورد دیگر به جمع دوستان ؛ ساعت 8 صبح روز 14 خرداد به روستای تاش رسیدیم . با توجه به هماهنگی های انجام شده با خانم یزدانی راهنمای بومی قله با می نی بوس از جاده خاکی تا معدن بوکسیت( مسیر شمالی صعود به قله) منتقل شدیم.

ساعت 9:30 دقیقه پس از حدود یک ساعت طی مسیر    با توقفی کوتاه و صرف صبحانه همنوردان تجدید قوا کردند و مسیر را تا چشمه خرسی ( 0299222.  4051298. 40s. ؛ 340 متر) ادامه دادیم و پس از برداشتن آب از چشمه توسط دوستان؛  مسیر دره و سپس یال شمالی به سمت قله را از مسیر پایکوب و گذر از کنار برف های پراکنده مانده از زمستان در نقاطی از مسیر  طی کردیم.  ساعت 12:00 همه همنوردان به قله شاهوار به ارتفاع 3964 متر و به مختصات 0299904.   4050184. 49sصعود کردند و پس از استراحت و گرفتن عکس های یادبود قله با تصمیم راهنمایی و سرپرست برنامه  از جبهه غربی ( پیرمیشی) فرود آمدیم که تا پایین مسیر شیب نسبتا تندی داشت و در ساعت 16:40 در کنار ساختمان اداری معدن بوکسیت برنامه صعود به پایان رسید و روستای تاش را به مقصد شاهرود ترک کردیم و خاطره یک صعود به یاد ماندنی دیگر در خاطر همنوردان و باشگاه کوهنوردان ایلام ثبت و ضبط گردید.
همیشه سربلند و پا به کوه باشید.
گزارش  از :نریمان جمشیدی

بنام خداوند بخشنده و مهربان
گزارش صعود به قله گاوکشان استان گلستان
براساس برنامه از پیش تعیین شده باشگاه کوهنوردان ایلام؛ روز 15 خرداد 1399 تعداد 22 نفر از اعضای باشگاه پس از صعود روز قبل( قله شاهوار  در شاهرود سمنان) به سرپرستی آقای باقر رحمانی  ساعت 6 صبح شاهرود را به مقصد روستای شاهکوه سفلی ترک کردیم. از روستای شاه کوه سفلی با دو دستگاه نیسان مسیر جاده خاکی را تا منطقه سنگ بن ( ابتدای مسیر صعود؛ دشتی سرسبز ؛ دیدنی و پر آب با ارتفاع 2500 متر) طی کردیم.
ساعت 8:30 با راهنمایی خانم یزدانی راهنمای بومی حرکت به سمت قله را آغاز نمودیم.
در ارتفاع 2700 متری در کنار چشمه معروف به چشمه دانیال کابوسی ( 269609.  4046211. 40S) چند دقیقه برای برداشتن آب توقف داشتیم.
ساعت 9:45 در ارتفاع حدود 2980 متری نیم ساعت را به استراحت و صرف صبحانه پرداختیم.
ادامه مسیر از شیب اصلی مسیر شمالی که شن اسکی بود و به صخره‌های سنگیی ختم می شد که برف لابه لای آنها زیبایشان را چند برابر کرده بود به آرامی انجام گرفت.

12:30 در ارتفاع 3600متری به خط راس رسیدیم و به سمت شرق از مسیر پایکوب به سمت قله ادامه مسیر دادیم و ساعت 1:30  پس از 5ساعت و پیمایش 6 کیلومتر مسیر؛ گروه به قله گاوکشان به ارتفاع 3813 متر  رسید و پس از استراحت و گرفتن عکس های یادبود از همان مسیر رفت به سمت پایین قله فرود آمدیم و ساعت 18:00 به منطقه سنگ بن و روستای شاهکوه سفلی برگشتیم و  صعود به یادماندنی دیگر  با همنوردان دوست داشتنی در باشگاه کوهنوردان ایلام در دفتر خاطرات ما ثبت گردید.
همیشه تندرست و پا به کوه باشید .