۲ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

قله 3405 متری پرو

بسم

بنام خالق زیبایی ها 
گزارش صعود به قله پرآو کرمانشاه
براساس تقویم ورزشی باشگاه کوهنوردان ایلام روز پنجشنبه 18 مهرماه 1398 تعداد 22 نفر از اعضای باشگاه با یک دستگاه مینی بوس و دو دستگاه سواری ساعت 14 به سرپرستی آقای علی مسعودی ایلام را به مقصد روستای چالابه در جاده بیستون به سمت کرمانشاه ترک کردیم و شب را در کنار کمپ حفاظتی منابع طبیعی در ابتدای مسیر صعود؛ بیتوته کردیم(البته  در اینجا هیچ گونه خدماتی به کوهنوردان مانند اسکان و آب و ... ارائه نمی شود و باید از قبل تهیه گردد) صبح ساعت 4 حرکت به سمت قله را با راهنمایی آقای اقبالی از کوهنوردان  با صفای اسلام آباد از ارتفاع حدود 1450متر  در زیر نور ماه آغاز کردیم. 

پس از عبور از دره پر از درختان بلوط به ارتفاع 2200 متر بالای دره رسیدیم و از آنجا به سمت" چشمه دو زری " در ارتفاع 2100 سرازیر شدیم و 6:30 به چشمه( 38s 707994.  3808511) رسیدیم پس از توقفی کوتاه و برداشتن آب از چشمه به سمت قله ادامه مسیر دادیم.( در آنجا تابلو راهنمایی نسب شده که مسیر را نشان می دهد) 
ساعت 8:30 در کنار اولین تابلو خسته نباشید در مسیر  20 دقیقه استراحت و تجدید قوا کردیم.

پس از ادامه مسیر به سمت چپ و نمایان شدن کمپ و قله پرآو  ساعت 10:00 به کمپ ( ارتفاع 3100   38s.  706994.  5810297) که دارای سه اتاق نسبتا بزرگ داشت؛ رسیدیم و پس از نیم ساعت از کمپ راه قله را که خیلی هم نزدیک و البته شیب نسبتا سختی داشت در پیش گرفتیم. 

ساعت 11:20 به قله رسیدیم و پس از گرفتن عکس های یادبود به کمپ برگشتیم و بعد از استراحت و صرف ناهار ساعت 14:00 از همان مسیر رفت فرود را ادامه دادیم و ساعت18:00 به محل پارک خودروها رسیدیم و از آنجا راهی ایلام شدیم و صعود خاطره انگیزه دیگری برای همنوردان عزیز باشگاه کوهنوردان با تلاش عوامل اجرایی برنامه پرآو به ثبت رسید.
باشگاه کوهنوردان ایلام جمعه 19 مهر 1398
همیشه پا به کوه و سربلند باشید .

گزارش :از نریمان جمشیدی

۲۳ مهر ۹۸ ، ۱۲:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید سعید حسینی نسب

قله کان صیفی

گزارش صعود به قله کانی صیفی بام ایلام واقع در رشته کوه کبیر کوه با ارتفاع 2810متر🌷
به نام خدا استارت صعود به قله کانی صیفی ساعت 5/30 روز 12مهرماه 98از میدان شهید کشوری ایلام روبروی استادیوم تختی زده شد.با دو دستگاه مینی بوس و یک دستگاه ماشین شخصی ،تعداد 36نفر از خواهران وبرادران عضو باشگاه کوهنوردان ایلام  
حرکت نمودیم.پس از طی یکساعت ونیم و عبور از شهر ارکواز ملگشاهی وارد مسیر فرعی جاده زرین آباد شدیم و سه کیلومتر مانده به روستای چشمه پهن توقف نمودیم و در یک محوطه که تعدادی ماشین کوهنوردان دیگر ،،پارک بودند پیاده شدیم وپس از جمع شدن در جای مناسب، مشاور برنامه جناب آقای حسینی نسب درمورد اجرای برنامه،رعایت قوانین کوهنوردی،احترام به طبیعت و حفظ محیط زیست مطالبی ایراد نمودند.

سپس با نظمی خاص در صفی کاملا منظم از جبهه ی جنوبی قله، راس ساعت 7 به سمت قله حرکت نمودیم هوای پاییزی بسیار مطلوب بود،و مسیرپوشیده از درختان بلوط و گلهای پاییزی بود،هرچه به سمت بالا صعود میکردیم نسیم بسیار خنک و بادی ملایم احساس می شد،پس از طی 3ساعت به دامنه قله محیط همواری رسیدیم و پس از صرف صبحانه
به مدت نیمساعت،،شروع به حرکت کردیم.

و از نقاط صعب العبور قله با نظمی خاص حرکت کردیم، نزدیک قله بادی شدیدی می وزید، ساعت 13/30 به قله رسیدیم ،
پس از استراحت و صرف نوشیدنی چای و خوردن میوه و خواندن نماز  و گرفتن عکس یادگاری با صفی منظم شروع به برگشت نمودیم.
ساعت حدود 3/5به دامنه قله رسیدیم و دوستان در این مکان ناهار صرف نمودن و پس از یکساعت استراحت، مجددا براه افتادیم ساعت حدود هفت به پایین قله و نزدیک نقطه شروع رسیدیم.
الحمدوالله صعودی موفق و بدون حادثه انجام دادیم ،

از سرپرست برنامه آقای مویدی
مشاور آقای حسینی نسب
خط نگهدار آقای هوشنگ طلایی
عکاسان محترم آقایان حسینی نسب و سلیمانی
هماهنگ کننده آقای سید نورالدین موسوی
عقبدار ،آقایان پورسعید و امامی
کمال تشکر و قدر دانی بعمل می آید.
باشگاه کوهنوردان ایلام 15مهر 98

۱۸ مهر ۹۸ ، ۱۷:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید سعید حسینی نسب