بسم

گزارش صعود باشگاه کوهنوردان ایلام به قله کلونچین زرد کوه بختیاری
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
بنا بر برنامه تنظیمی باشگاه روز چهارشنبه 25 تیرماه 14نفر  از اعضای باشگاه  ساعت 6 صبح ایلام را با 4 دستگاه خودرو سواری و سرپرستی آقای سید سعید حسینی نسب ؛. و هماهنگی خوب آقای سید علی مسعودی به مقصد شهر چلگرد در شهرستان کوهرنگ؛ چهار محال بختیاری ترک کردند.

ساعت 18در چلگرد راهنمای محلی دوست داشتنی آقای سیروس محمدی از کوهنوردان فارسان به ما ملحق گردید و از آنجا پس از طی 10 کیلومتر جاده خاکی به محل کمپ شب مانی در کنار سد دوم رسیدیم(  39s. 0418111. 3586144. ارتفاع 2300 متر ؛ در این منطقه در برخی نقاط موبایل در دسترس بود)
ساعت 4/5 صبح بعد از جمع کردن چادرها حرکت به سمت سمت قله از مسیر دره کول خدنگ آغاز کردیم. پس از عبور از کنار چادر عشایر مسیر پایکوب دره از بین گون های منطقه( که پوشش گیاهی غالب منطقه است) را تا داخل دره و عبور از مسیر صخره ای و دست به سنگهای آن ادامه دادیم .
در ارتفاع 2700متر به چشمه آب اول ( 39s. 0417102. 3584490) رسیدم و در ارتفاع 2880 متر چشمه دوم مسیر را پشت سر گذاشتیم .

در پایین اشکفت شولیز در ارتفاع 3000 متر برای صبحانه و استراحت 20 دقیقه توقف داشتیم و سپس به مدت 2ساعت یخچال دره کول خدنگ را طی کردیم در انتهای یخچال قله شاه شهیدان در سمت راست مسیر خود نمایی می کرد. در منطقه ای موسوم به کاسه ها زیر قله کلونچین که برای شب مانی مناسب است 10 دقیقه توقف داشتیم ( قله خرسان در سمت چپ کاملا مشخص است) .

سمت راست مسیر پایکوب را تا خط راس و از آنجا تا قله کلونچین( 39s.  0413198. 3581272 و ارتفاع 4221 متر)  ادامه دادیم و ساعت 13 پس از طی 15 کیلومتر بر فراز قله به ثبت لحظه های به یادماندنی پرداختیم.

ساعت 1330 از همان مسیر رفت به سمت پایین قله و دره کول خدنگ حرکت کردیم و ساعت 19:30 به محل پارک ماشین ها رسیدیم و شب را در سویتی اجاره ای در شهر چلگرد به استراحت پرداختیم و روز جمعه 27 تیرماه به سمت ایلام حرکت کردیم تا صعود به یاد ماندنی دیگری با همنوردان توانمند باشگاه کوهنوردان ایلام در  خاطره ما ثبت گردد.