گزارش صعود به قله شیرباد خراسان رضوی (3316 متر) باشگاه کوهنوردان ایلام
روز پنجشنبه 16مرداد 1399 ؛ 17 نفر از اعضای باشگاه کوهنوردان به سرپرستی آقای باقر رحمانی  بعد از صعود روز قبل قله شاه جهان در خراسان شمالی ساعت 6صبح از  خانه سنگنورد در منطقه زیبای اخلمد به سمت شاندیز در مشهد حرکت کردیم. پس از عبور از شاندیز و جاده خاکی بین باغ های زیبای سیب و آلبالو و گیلاس و رودخانه در روستای ابرده و زشک از کنار آخرین استخر ماهی( ارتفاع:2290 متر ؛ 40s. 689524.  4017362) ساعت 9:20 حرکت را از دره و در کنار رودخانه به سمت قله شروع کردیم.

مسیر پاکوب را تا انتهای دره ادامه دادیم و پس از آن سمت راست( غرب) را که شیب نسبتا تندی دارد را تا خط راس طی کردیم ( ارتفاع : 3200 متر) در این نقطه جانپناه فلزی به فاصله ای  حدود 2/5 کیلومتر در سمت یال شمالی دیده می شد و ما مسیر یال غربی را به سمت قله ادامه دادیم و ساعت 12:40 پس از طی 7 کیلومتر به قله شیرباد( ارتفاع : 3316 متر) رسیدیم .

و پس از گرفتن عکس های عکس های یادبود در قله و استراحت از همان مسیر رفت به سمت دره و محل پارک مینی بوس حرکت کردیم و خاطره یک صعود به یادماندنی دیگر در دفتر باشگاه کوهنوردان ایلام ثبت گردید.