بنام خالق زیبایی ها
گزارش صعود باشگاه کوهنوردان ایلام به قله هزار کرمان
در تاریخ 6 خردادماه 1399 تعداد 12 نفر از اعضای باشگاه کوهنوردان ایلام پس از صعود به قله بل در اقلید فارس با توجه به آمادگی همنوردان و تصمیم سرپرست برنامه جناب آقای رحمانی ؛ اعضا عازم کرمان و شهر  راین شدند و با توجه به هماهنگی های انجام شده شب را در راین مستقر شدیم و ساعت 5صبح روز 7 خرداد با راهنمای دوست داشتنی برنامه آقای نیکبخت با سه خودرو سواری همنوردان عازم روستای اردیکان در 80 کیلومتری راین شدیم و حدود 3 کیلومتر جاده خاکی پس از روستا به سمت قله را ادامه دادیم.

ساعت 6:50 از  کنار آبشار اردیکان ( 0523557.  326356. R40) با ارتفاع 3370 متر حرکت به سمت قله هزار را آغاز کردیم با توجه به برف چالهایی که در  دره غربی وجود داشت پس از طی حدود 1000 متر از دره مسیر را از  یال سمت راست دره ادامه دادیم . ساعت 8:30 در ارتفاع 3900 متر  20 دقیقه به استراحت و تجدید قوا پرداختیم.

با عبور  از قسمت های برفی مسیر و گردنه بالای دره دوباره در مسیر پایکوب صعود قرار گرفتیم و ساعت 11:45  تیم پس از طی مسافت 5 کیلومتر به  قله هزار  رسید (0526270.  3264704. 40R. ارتفاع: 4501متر)  و پس از گرفتن عکس های  یادبود  و البته جشن تولد همنورد گرامی آقای کمری در قله از  مسیر دره غربی به سمت روستای اردیکان برگشتیم و ساعت 16:00 پس از صرف نهار در کنار آبشار ریکان صعود به یادمانی خود را به قله هزار به پایان رساندیم .
همیشه پا به کوه و سربلند باشید.
باشگاه کوهنوردان ایلام 7 خردادماه1399

گزارش از نریمان جمشیدی

================================================================================

بنام خدا
گزارش صعود به قله بل شیراز باشگاه کوهنوردان ایلام
بنابر تقویم ورزشی فصل بهار 1399 باشگاه 12نفر از اعضای باشگاه به سرپرستی آقای باقر رحمانی با سه دستگاه خودرو شخصی روز 3خرداد از ایلام به مقصد اقلید شیراز حرکت کردیم. شب را با هماهنگی همنورد گرامی؛ آقای کمری در درود  سپری کردیم و روز یکشنبه پس از بازدید از میدان نقش جهان اصفهان و پلهای تاریخی  و صرف نهار در کنار زاینده رود به سمت اقلید ادامه مسیر دادیم .
با هماهنگی هایی که با راهنمای دوست داشتنی قله آقای اسلمی توسط همنورد عزیز آقای مسعودی انجام شده بود شب را در خانه کوهنورد حسین آباد اقلید مستقر شدیم.( 3415815.   0659419.  39R.   ارتفاع 2340 متر)
صبح روز دوشنبه 5خرداد ساعت 5 صبح با خودرو تویتای همنورد گرامی آقای فیض الهی پس از طی حدود 13 کیلومتر ساعت 6صبح به منطقه سرداب نقطه شروع مسیر صعود رسیدیم.

مسیر پایکوب صعود را با عبور از کنار دره "لای اشکفت " و یال غربی دره تا ساختمان کمپ در ارتفاع 3450 متر ( 0666032.  3406455.  39R) و طی کردیم (3/5کیلومتر) . ساعت 9 پس از استراحت و صرف صبحانه به سمت قله ادامه مسیر دادیم .  پس از عبور  از خط راس بالای دره سبز و نقاطی از مسیر که هنوز برف زمستانه آنها آب نشده بود ساعت 10:20 به قله بل به ارتفاع 3945 متر  صعود کردیم و پس از گرفتن عکس های یادبود توسط همنورد هنرمند باشگاه جناب آقای سید سعید حسینی نسب  در قله از همان مسیر رفت ؛ برگشتیم.