بنام خالق هستی
گزارش صعود به قله کینو( 3761 متر) بلندترین قله استان خوزستان؛ باشگاه کوهنوردان ایلام
روز چهارشنبه 28 خرداد1399 بر اساس برنامه تنظیمی باشگاه 11نفر از اعضا ساعت 6صبح ایلام را به مقصد قله کینو در محدوده بین دو استان خوزستان و چهار محال و بختیاری( شهرستان اندیکا)  ترک کرد.
در دزفول راهنمای محلی بنام آقا محمد ( مردی حدود 70 سال و مهربان) به ما ملحق شد و پس از عبور از شهرهای شوشتر و مسجدسلیمان و روستاهای مسیر به تالاب شیمبار رسیدیم. ناهار را در زیر درختان بلوط و مشرف به تالاب زیبای منطقه( که هوا و طبیعت متفاوت با دیگر نقاط خوزستان دارد) صرف کردیم و به سمت روستای لبد ادامه دادیم و نرسیده به روستا در کنار عشایر منطقه لم لمی و کنار دکل مخابرات حرکت کردیم. ( ارتفاع 2235 متر ؛ 0370007.  3606749. 39S) چادرها را همانجا برپا کردیم و صبح روز 5شنبه ساعت پس از جمع کردن کمپ حرکت به سمت قله را آغاز کردیم.

بنا بر توصیه راهنما که ممکن بود گون های مسیر در تاریکی آن ساعت باعث آزار و کندی حرکت شوند از مسیر پایکوب خارج شدیم حدود یک ساعت از شیب نسبتا تند سمت راست مسیر  را ادامه دادیم و سپس به مسیر اصلی برگشتیم .
در ارتفاع حدود 3000 متری راهنما به علت خستگی شدید و شاید هم ارتفاع زدگی نتوانست ادامه مسیر دهد و با اجازه سرپرست برنامه به پایین هدایت شد.

تیم پس از استراحت و صرف صبحانه در نزدیکی چادرهای عشایر مسیر پایکوب را با پرسش از عشایر منطقه ادامه داد . پس از طی شیب اصلی مسیر و رسیدن به خط راس به سمت راست و قله که از دور نمایان بود حرکت کردیم با عبور از یخچال های مسیر که دره ها را کامل پوشانده بودند؛ و البته عبور از آنها به راحتی انجام می گرفت به سمت یال جنوبی قله و از آنجا ساعت 11/5 پس از طی 9 کیلومتر  به قله کینو( 3747 متر  0365216 3604226. 39S )  رسیدیم.

پس از استراحت و گرفتن عکس های یادبود اعضا ؛ یاد و خاطره همنورد تازه سفر کرده زنده یاد خانم معصومه مینایی را گرامی داشتند و این صعود را به روح این همنورد عزیز تقدیم کردند.

ساعت یک با توجه به راهنمایی آقا عیسی از عشایر منطقه که در  دره نزدیک قله ساکن بود از یخچال دره جنوبی که مسیر مناسب تری برای فرود بود به سمت پایین حرکت کردیم و پس از  استراحت کوتاهی در چادرمشهدی عیسی از دره به سمت پایین ادامه مسیر دادیم و به سمت محل کمپ در کنار عشایر لم لمی راه افتادیم و با توجه به فرا رسیدن شب و برای استراحت؛ شب   را در سویت های مجتمع توریستی نگین شیمبار و تالاب زیبای منطقه گذراندیم و صبح روز جمعه شیمبار را از مسیر لالی و دزفول به مقصد ایلام ترک کردیم.
و یک صعود  خاطره انگیز به قله کینو در خاطر همه همنوردان ثبت گردید.
همیشه سربلند و پا به کوه باشید.
29 خرداد 1398 باشگاه کوهنوردان ایلام.