با استعانت از خداوند متعال

در مورخه ۱۴ خرداد ۹۸ ساعت ۵ بعدازظهر تعداد ۲۸ نفر از اعضای باشگاه کوهنوردان ایلام شامل یک دستگاه اتوبوس و سواری به سمت تبریز به راه افتادیم.

در ادامه ساعت ۲۱ در سنقر برای نماز و افطاری آخرین روز ماه مبارک رمضان توقف یک ساعته ای داشتیم.فردای آن روز عید فطر بود و چه روزی بهتر ازین برای جشن گرفتن و صعود به قله.

انتخاب اول برای صعود قله کمال در تبریز بود،برای صعود به این قله که در جنوب شرق شهر تبریز واقع شده است باید به پیست اسکی سهند رفت، فاصله این پیست تا شهر تبریز در حدود ۵۰ کیلومتر است، 

صبح زود در اتوبان زنجان-تبریز در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر تبریز به سمت روستای سعید آباد مسیر را عوض میکنیم و با گذشتن از روستاهای ایرانق و متنق به پیست اسکی سهند رسیدیم، بعد از خوردن صبحانه و عوض کردن لباس ساعت 8:15 دقیقه حرکت گروه به سمت قله شروع شد.ارتفاع در این نقطه در حدود ۳۰۰۰ متر می باشد.

ابتدای مسیر قله جاده هموار است سپس میرسیم به پاکوبی که در سمت شمال شرقی مشخص است ، ما ترجیح دادیم ابتدا به دیدن دریاچه و جانپناه که نیم ساعت فاصله بود برویم سپس روی پاکوب اصلی حرکت را ادامه دادیم.

ازین به بعد مسیر دارای شیب تندی است.

ساعت ۱۱:۲۰ به قله رسیدیم و بعد از گرفتن عکس یادگاری به سمت پایین حرکت کردیم، ساعت ۱۳:۳۰ همه افراد گروه در سلامت کامل به پایین قله رسیدند و بعد از صرف ناهار به سمت شهرستان خوی و قله اورین به راه افتادیم.

*************************************************************************

برای صعود به قله اورین به علت مرزی بودن این قله با کشور ترکیع باید مجوزهای لازم را از مراجع زیربط اخذ نمود. مثل همیشه آقای رحمانی ریاست محترم باشگاه هماهنگی های لازم را از قبل انجام داده بودند.

غروب روز چهارشنبه به شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی رسیدیم، حرکت ما به سمت غرب شهرستان خوی ادامه پیدا میکند، مقصد روستای بدلان در فاصله ۲۰ کیلومتری خوی و سپس روستای حصار که نقطه شروع قله می باشد. 

جاده باریک و روستایی بدلان از نظر زمان آن را طولانی می کند.

با تاریک شدن هوا به روستای بدلان رسیدیم، از اینجا به بعد با دو دستگاه وانت به سمت روستای حصار در فاصله تقریبا ۱۵ کیلومتری بدلان حرکت کردیم،جاده کوهستانی و خاکی که چیزی در حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد تا به حصار برسیم.

بعد از ارائه مجوز صعود به پایگاه نظامی مستقر در حصار وانت ها ما رو به پناهگاه قله اورین داخل روستا رساندند.

بعد از خوردن شام ساعت در حدود ۱۱ شب بود که همه خوابیدن تا صبح رو سرحال و آماده شروع کنند.

صبح پنجشنبه ۱۶ خرداد در هوایی مطبوع و بهاری بعد از خوردن صبحانه در پناهگاه اورین به سوی قله به راه افتادیم زمان حرکت:ساعت ۶ صبح

ابتدای حرکت ما مسیر زیبایست و دامنه بسیار پر آب و سرسبزی را مشاهده میکنید.

در مسیر قله دریاچه های کوچک و بزرگ زیبایی از یخچال های طبیعی و برفهای آب شده ایجاد شده که اندکی از زمانمان را به گرفتن عکس در کنار آن اختصاص دادیم.

بعد از گذر از دریاچه ها چندین مسیر پاکوب برای صعود وجود دارد که انتخاب ما پاکوب غربی بود که دارای مقداری شیب تند اما طول مسیر کوتاهتر بود.

ساعت ۱۰ صبح بعد از چهار ساعت به قله رسیدیم ،دومین قله در فاصله ۲۴ ساعت فتح شد، همین باعث شد خستگی بر تن بچه های گروه احساس نشود.

بعد از گرفتن عکس یادگاری که زمان زیادی هم طول کشید به سمت پایین حرکت کردیم،در راه برگشت دامنه زیبای کوه پر بود از گله های گوسفند که چوپان ها برای چرا به آنجا آورده بودند.

بعد از دو ساعت به پناهگاه رسیدیم، اندکی زمان را صرف خوردن ناهار و استراحت کردیم و سپس سوار بر وانت ها حصار را به سوی بدلان ترک کردیم.

ساعت ۱۶:۳۰ بود که کنار اتوبوس در روستای بدلان مشغول چیدن کوله ها و مرتب کردن وسایل بودیم و بعد از نیم ساعت به سوی مهاباد به راه افتادیم.

به علت طولانی بودن مسافت تصمیم گرفتیم شب را در شهرستان مهاباد بگذرانیم و روز بعد به سمت ایلام حرکت کنیم.

روز جمعه ۱۷ خرداد ۹۸ بعد از گردشی چند ساعته در شهر و بازار، مهاباد را ترک کردیم و ساعت ۲ بامداد روز ۱۸ خرداد به ایلام رسیدیم،و اینگونه بود که یکی دیگر از سفرها و صعود های باشگاه کوهنوردان ایلام با صعود به دو قله به پایان رسید.

در پایان از آقای رحمانی مدیریت محترم باشگاه و تمامی کسانی که کمک کردن تا این برنامه به خوبی اجرا شود تشکر و قدردانی مینمایم.