گزارش برنامه انار هر به حجوش و کیه نی دروزنه 

💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐

با استعانت از خداوند متعال و همراهی کوهنوردان عزیز در اجرای برنامه تنظیمی باشگاه کوهنوردان ایلام در سال 97 بدنبال فراخوان جهت ثبت نام شرکت در این برنامه تعداد 85 نفر از اعضا اعلام آمادگی نمودند .

با توجه به ترکیب گروه و اجرای این برنامه بعد از عید تصمیمی اتخاذ گردید 0که در دو  گروه ثبت نام بعمل آید که گروه اول ترکیبی از افراد با سابقه و حرفه ای که هم از نظر امکانات و هم از نظر نیروی جسمانی مورد تائید بودن به تعداد 30 نفر جهت صعود بر گزیده شدند و تعداد 55 نفر دیگر که تصمیم صعود نداشتند در قالب یک برنامه کوهپیمایی و گردشگری به سرپرستی جناب آقای شادمان عازم منطقه کیه نی دروزنه و باغهای تنگه زیبای گنجه شدند و قرار شد هردو گروه در ساعت 17 در محل مورد نظر به هم برسند .

نظر به اینکه برنامه یک روزه اعلام شده بود راس ساعت 6 صبح در محل های تعیین شده با چهار دستگاه مینی بوس و دو دستگاه ماشین سواری عازم منطقه بدره شدیم .

در دو راهی محل سنگ شکن و پل سه دهنه از جاده کلم به ابتدای تنگه انار هر رسیدیم .

همنوردان کوله ها  را برداشته و سرپرست برنامه ضمن تبریک سال نو در رابطه با اجرای برنامه و منطقه مورد نظر و وضعیت و مسئولیت هر گروه   مطالبی بیان نمود و سپس در مورد دره  انار هر و تنگه سراک و همچنین پشته سراک و چشمه حجوش و کیه دروزنه اطلاعاتی در اختیار همنوردان قرار دادند .

بعد از تعیین سر قدم و عقبدار و خط نگهدار و عوامل دیگر اجرایی در صفی منظم همنوردان حرکت نمودند .این منطقه بسیار زیبا و دیدنی و دارای پوشش گیاهی و درختان بلوط خوبی است اما متاسفانه امسال بعلت عدم بارش برف و باران و همچنین گرد وخاک و خشکسالی آن زیبایی سالهای قبل را نداشت .ما مسیر خود را بطرف تنگه سراک ادامه دادیم .

تنگه سراک هم بسیار زیباست به پشته سراک رسیدیم در آنجا جهت صرف صبحانه توقف نمودیم بعد از صبحانه وضعیت دو گروه الف و ب مشخص شد و قرار شد گروه الف به ارتفاعات وکبیر کوه از مسیر چشمه حجوش صعود نمایند و گروه ب هم به سرپرستی همنورد گرانقدرجناب آقای شادمان  بطرف کیه نی دروزنه و تنگ گنجه بروند و تا زمان برگشت گروه الف گروه ب  در میان باغها منتظر بمانند .

گروه الف به تعداد 30 نفر بطرف چشمه حجوش حرکت کردند که بعد از سه ساعت به چشمه رسیدیم ودر کنار چشمه ناهار را صرف نمودیم و بعد از استراحت کوتاهی دستور  برگشت صادر شد . حدود ساعت 17 در میان باغهای تنگه گنجه دو گروه بهم پیوستند و در هوایی باران و زیبا از مسیر تنگ گنجه حدود ساعت 20 به پل سه دهنه که مینی بوس ها منتظر بودن رسیدیم وهمنوردان بعد از خدا حافظی سوار شدند و به ایلام برگشتیم .

در پایان باید از تمام کسانی که در این برنامه سنگین مارا یاری نمودند تشکر و قدر دانی نمایم .

باتشکر              باقر رحمانی 

       مدیر عامل باشگاه کوهنوردان ایلام