گزارش صعود باشگاه کوهنوردان ایلام به قله زلیخا در چهل چشمه کردستان 13 اردیبهشت 1398

بر اساس تقویم ورزشی باشگاه روز پنجشنبه 12 اردیبهشت 30نفر از اعضا ساعت 7صبح با یک دستگاه اتوبوس و دو خوردرو سواری از ایلام به مقصد روستای بست در کردستان حرکت کردیم. حدود 15 کیلومتر پس از دیواندره و عبور از روستاهای ابراهیم آباد- شریف آباد - آلیجان- سه راهی بان جانان  ساعت 18 به کمپ کوهنوردی روستای بست( ارتفاع 1800 متر)  رسیدیم.

استقرار در کمپ با کیفیت و مناسب روستا و  راهنمایی مسئول خوب  کمپ آقای شکاری شب آرامی را برای همنوردان رقم زد . طبق برنامه ساعت 5 صبح روز جمعه 13ارپیبهشت همراه آقای شکاری راهنمای مسیر و 10 نفر از کوهنوردان تهران که با ما همراه شدند صعود خود به قله را آغاز کردیم.

پس از عبور از یال "باسک مه ره که" - "قلا میر عیسی"- "کما جار"-و " وه نجاوی"  20 دقیقه برای صرف صبحانه توقف کردیم. و پس از آن وارد منطقه "حصیر" و "کیه نی( چشمه) چه و ره ش" که پوشیده از برف بود شدیم و پس از  حدود 1/5 پیمایش مسیر برفی که ارتفاع برف آن از یک متر هم تجاوز می کرد به "مله که وه " رسیدیم باد شدید و سرمای هوا مانع از توقف و استراحت می شد و پس از یک توقف کوتاه و تجدید قوا حرکت خود را بسمت چپ بنام منطقه "گا و یلان " ادامه دادیم که مه  و باد شدید صعود را دشوار کرده بود.

با کمک راهنمای محلی و  با تجربه( آقای شکاری) ساعت 12  و بعد از طی 11 کیلومتر همه گروه به سلامت به قله زلیخا رسیدیم و پس از ثبت خاطرات صعود توسط همنوردان با توجه به شرایط نامساعد جوی مسیر برگشت   را در پیش گرفتیم . پس از عبور از یال " برقلا" -  دره و "چه م( رودخانه) علیه مزه" و عبور از دامنه زیبای چهل چشمه ودیدن  مردمان دوست داشتنی کردستان که برای لذت بردن از طبیعت به  روستای بست آمده بودند، و پیمایش 23 کیلومتر مسیر ساعت 17/5 ،به کمپ کوهنوردی رسیدیم و یک صعود به یاد ماندنی دیگر در دفتر خاطرات باشگاه کوهنوردان به ثبت رسید. همیشه تندرست و پا به کوه باشید.