گزارش صعود به قله کانی صیفی بام ایلام واقع در رشته کوه کبیر کوه با ارتفاع 2810متر🌷
به نام خدا استارت صعود به قله کانی صیفی ساعت 5/30 روز 12مهرماه 98از میدان شهید کشوری ایلام روبروی استادیوم تختی زده شد.با دو دستگاه مینی بوس و یک دستگاه ماشین شخصی ،تعداد 36نفر از خواهران وبرادران عضو باشگاه کوهنوردان ایلام
حرکت نمودیم.پس از طی یکساعت ونیم و عبور از شهر ارکواز ملگشاهی وارد مسیر فرعی جاده زرین آباد شدیم و سه کیلومتر مانده به روستای چشمه پهن توقف نمودیم و در یک محوطه که تعدادی ماشین کوهنوردان دیگر ،،پارک بودند پیاده شدیم وپس از جمع شدن در جای مناسب، مشاور برنامه جناب آقای حسینی نسب درمورد اجرای برنامه،رعایت قوانین کوهنوردی،احترام به طبیعت و حفظ محیط زیست مطالبی ایراد نمودند.

سپس با نظمی خاص در صفی کاملا منظم از جبهه ی جنوبی قله، راس ساعت 7 به سمت قله حرکت نمودیم هوای پاییزی بسیار مطلوب بود،و مسیرپوشیده از درختان بلوط و گلهای پاییزی بود،هرچه به سمت بالا صعود میکردیم نسیم بسیار خنک و بادی ملایم احساس می شد،پس از طی 3ساعت به دامنه قله محیط همواری رسیدیم و پس از صرف صبحانه
به مدت نیمساعت،،شروع به حرکت کردیم.

و از نقاط صعب العبور قله با نظمی خاص حرکت کردیم، نزدیک قله بادی شدیدی می وزید، ساعت 13/30 به قله رسیدیم ،
پس از استراحت و صرف نوشیدنی چای و خوردن میوه و خواندن نماز  و گرفتن عکس یادگاری با صفی منظم شروع به برگشت نمودیم.
ساعت حدود 3/5به دامنه قله رسیدیم و دوستان در این مکان ناهار صرف نمودن و پس از یکساعت استراحت، مجددا براه افتادیم ساعت حدود هفت به پایین قله و نزدیک نقطه شروع رسیدیم.
الحمدوالله صعودی موفق و بدون حادثه انجام دادیم ،

از سرپرست برنامه آقای مویدی
مشاور آقای حسینی نسب
خط نگهدار آقای هوشنگ طلایی
عکاسان محترم آقایان حسینی نسب و سلیمانی
هماهنگ کننده آقای سید نورالدین موسوی
عقبدار ،آقایان پورسعید و امامی
کمال تشکر و قدر دانی بعمل می آید.