🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁صعود تیمی  از باشگاه کوهنوردان ایلام در قالب طرح سیمرغ به قله بیرمی  در استان بوشهر

🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺

زمان اجرا :3 آذر 97

محل اسکان :خوابگاه اهرم

محل دسترسی :روستای گشی

قله بیرمی در شمال شهرستان خور موج است .برای صعود به این قله باید به استان بوشهر سفر کرد

اما چون حرکت ما  از ایلام بود

قبل از بوشهر جاده فرعی به طرف

روستای اهرم  را در پیش گرفتیم تا به اهرم  رسیدیم

حدود 17 ساعت تا اهرم طول کشید

در اهرم طبق هماهنگی بعمل آمده مکان مناسبی جهت استراحت تهیه کرده بودیم شب در اهرم ماندیم و ساعت 2 بامداد از اهرم تا روستای گشی با اتوبوس رفتیم .با حضور راهنمایی از روستای گشی در کنار پل نرسیده به روستا آغاز حرکت ما بود ساعت 3:50بامداد

.مسیر صعود در ابتدا از میان چند باغ (نخلستان )می گذرد بعد از طی حدود یک ساعت به شیب های اصلی صعود می رسیم که دارای چشمه آبی است .

ارتفاع نقطه پیمایش 306 متر از سطح دریاست یعنی شروع از این ارتفاع می باشد

از چشمه تا خط الرس هم حدود چند ساعت دیگر است که تا قله معروف مورد نظر  6 ساعت بطول انجامید . هفت خان برای این مسیر  تعریف کرده اند که در خان اول نماز صبح را بجا آوردیم و در خان چهارم جهت صرف صبحانه حدود 20 دقیقه توقف نمودیم ادامه مسیر دادیم تا به خان ششم و بعد از پشت سر گذاشتن مسیر خط الرس  طولانی و سنگی  به ارتفاع 1956 متر رسیدیم یعنی ساعت 11:10دقیقه  خدا شاکر شدیم و بعد از استراحت کوتاهی و گرفتن عکس  از همان مسیر برگشت نمودیم هوای پائیزی لطیفی بود اما از خان چهارم تا جاده باران شروع شد که  اذیت کننده نبود حدود ساعت  18 در کنار اتوبوس لباسها را عوض کردیم و بطرف ایلام حرکت نمودیم .این برنامه حدود 14 ساعت رفت و برگشت به قله  زمان برد

و راس ساعت یک بعد از ظهر روز یکشنبه چهارم آذر ماه بعد از 17 ساعت دیگر  به ایلام رسیدیم تا یکی دیگر از برنامه خوب را در کارنامه باشگاه به ثبت برسانیم.